Film med Amnesty Jus Oslo: “Terms and Conditions May Apply”

Amnesty Jus Oslo (AJO) inviterer til visning av “Terms and Conditions May Apply” tirsdag 17. november kl. 19.00 på Domus Nova Rom IN72. Filmen varer i litt over en time.
Om filmen:
“En tankevekkende film om avtalene alle skriver under på, men som ingen leser.

Hver gang du bruker Internett til å bestille en flybillett eller oppdatere programvare setter du en liten hake i en boks som et tegn på at du går med på tjenesteyterens betingelser. Selv om dette er noe de fleste av oss gjør på en ukentlig eller månedlig basis, er det ytterst få av oss som noensinne har lest disse avtalene. I den tankevekkende dokumentarfilmen Terms and Conditions May Apply møter vi en rekke kloke mennesker som har lest disse avtalene, og som er svært bekymret over at vi som samfunn tar såpass lett på det å frasi oss retten til vårt eget privatliv.

For i en tid der alle er bestyrtet over de amerikanske myndighetenes overvåking av den globale nettrafikken, er det et tankekors at så mange av oss ivrer etter å dele den samme informasjonen via sosiale medier. Terms and Conditions May Apply er en film som retter et kritisk søkelys mot hva slags rettigheter og mandat det globale samfunnet gir de store teknologiselskapene, og som sådan er det en film som burde være pensum for alle som bruker Internett i hverdagen.”

Det blir servering av pizza!

Posted in Uncategorized | Tagged | Leave a comment