Sett verdensrekord på fredag!

19. november er det World Toilet Day. I Oslo skal Amnesty sette Guinness rekord ved å lage verdens lengste dokø. Til det trenger vi 1000 personer. Bli med!

Kom kl. 14.00 på Kontraskjæret fredag 19.november! Det tar deg bare en time.

Krev trygghet for slumbeboerne i Kenya! I Nairobi bor det rundt to millioner slumbeboere som ikke har tilgang på tilstrekkelige sanitære forhold. Kloakken renner i gatene, folk mangler rent vann og elektrisitet, og må, i mangel av noe annet, benytte altfor få og elendige fellestoaletter og -dusjer. Folk, særlig jenter og kvinner, er preget av konstant frykt for overgrep når de benytter disse fasilitetene.

Ved å delta i dokøen bidrar du til å sette fokus på Amnestys kampanje for slumbeboeres rettigheter i Kenya. For å sette en offisiell rekord er vi avhengig av 1000 personer. Har du en time til overs og vil være med, send en epost til ost@amnesty.no.

Posted in Uncategorized | Tagged , | Leave a comment